Krukas Uitgloeien en Verwijdering van Hardheid

Als marktleider in maritiem krukas machineren, stuit Goltens jaarlijks op veel gebreken die leiden tot plekken met te hoge hardheid. Het verlies van een krukas of andere roterende as vanwege te hoge hardheidswaarden is kostbaar, tijdrovend en extreem verstorend. Goltens biedt wereldwijd deskundige analyse van krukasgebreken en warmtebehandeling/uitgloeien gecombineerd met oplossingen op het gebied van insitu machineren die downtime minimaliseren.

Vaak kan deze hardheid worden weggemachineerd door de insitu teams van Goltens. Maar als de hardheid zo ernstig is dat het afdraaien ervan de krukpendiameters onder de geaccepteerde limieten van de fabrikant brengt, zijn er slechts twee opties - kostbare krukas wissel of het verwijderen van de hardheid.

Goltens heeft de effectiviteit van het insitu uitgloeiproces aangetoond en heeft goedkeuring gekregen van Germanischer Lloyd en Lloyds Register maritieme klasse. In de afgelopen decennia heeft Goltens zijn proces voor het uitgloeien van krukassen en andere assen verfijnd en kan dit met succes ter plekke of wereldwijd in onze werkplaatsen uitvoeren. Een diepgaand inzicht in de metallurgie, uitzettingskarakteristieken en veiligheidsmaatregelen is door de jaren heen ontwikkeld en verfijnd tot een veilig, herhaalbaar, en zeer gecontroleerd proces.


Onze ervaring leert dat hardheid succesvol verwijderd kan worden door warmtebehandeling van krukassen en dat met gering naslijpen/afdraaien de machines weer in gebruik kunnen worden genomen, niet alleen met aanzienlijk minder verlies van asdiameter, maar ook zonder kostbare verwijdering en vervanging van as/apparatuur.

Het merk Goltens is altijd synoniem geweest met het repareren van dieselkrukassen, desalniettemin past Goltens deze technologie jaarlijks toe op problemen binnen de maritieme, industriële, elektriciteitscentrale en offshore sectoren. Er wordt routinematig een beroep gedaan op Goltens om beschadigde krukpennen te repareren op allerlei soorten roterende apparatuur, inclusief compressoren, turbines en andere assen en krukpennen.

Voordelen van uitgloeien en het verwijderen van hardheid door GoltensVoordelen van uitgloeien en het verwijderen van hardheid door Goltens

  • Door Germanischer Lloyd goedgekeurd proces voor uitgloeien
  • Uitgebreide capaciteit om alle aspecten van hardheidsbehandeling uit te kunnen voeren inclusief motorvoorbereiding, inspectie, voorbewerken, verwijderen van hardheid, nabewerken en montage van de motor
  • Een groot, globaal team van hooggekwalificeerde insitu monteurs om een snelle, deskundige repons te verzekeren, altijd en overal
  • Uitgebreide ervaring met het succesvol uitgloeien van krukassen binnen een breed spectrum van merken en modellen van motoren en roterende machines
  • Wereldwijd ingezet en beschikbaar in situ uitgloeigereedschap voor toepassing op locatie
    Meest waargenomen/behandelde problemen met het uitgloeien van krukassen en krukpennenMeest waargenomen/behandelde problemen met het uitgloeien van krukassen en krukpennen

    • Lagerschade / lagerstoring resulterend in plekken met te hoge hardheidswaarden op het oppervlak van de krukpen

      Gedeeltelijke lijst van dieselkrukassen die Goltens succesvol heeft uitgegloeid

      • BERGEN 9L32:40
      • BERGEN B32:40L8P
      • BERGEN B32:40L9P
      • BERGEN B35:40V12AG
      • BERGEN B35:40V16AG
      • BERGEN BRM8
      • BERGEN BV33:45
      • BERGEN C25:33L8P
      • BERGEN C25:33L9P
      • BERGEN KVGS18G4.2
      • BERGEN KVG16
      • BERGEN KVG18
      • COLT PIELSTICK 10PC4.2V
      • COLT PIELSTICK PC2.5
      • DAIHATSU 5DK-20
      • DEUTZ 5BV8M698
      • DEUTZ 6SVM640
      • DEUTZ SBV 6M 540
      • DEUTZ 12M640
      • DEUTZ TBD645 L9
      • GMT 420.12
      • IHI PIELSTICK 12VPC2
      • MAK 16CM32
      • MAK 453
      • MAK 551
      • MAK 552
      • MAK 6M20
      • MAK 6M32
      • MAK 6M43
      • MAK 6M453
      • MAK 6M552C
      • MAK 8M20
      • MAK 8M25
      • MAK 8M32
      • MAK 8M552
      • MAK 8M601
      • MAK 9M32
      • MAN B&W 10V52/55
      • MAN B&W 12V28/32
      • MAN B&W 12V48/60
      • MAN B&W 12V52/55
      • MAN B&W 16U28LH-4
      • MAN B&W 16V40/54
      • MAN B&W 18V40/45
      • MAN B&W 18V40/54A
      • MAN B&W 5L23/30
      • MAN B&W 5L28/32
      • MAN B&W 6L23/30
      • MAN B&W 6L28/32
      • MAN B&W 6L40/54
      • MAN B&W 6L48/60
      • MAN B&W 6S50MC-C
      • MAN B&W 7L27/38
      • MAN B&W 7L28/32
      • MAN B&W 7L32/40
      • MAN B&W 7L40/45
      • MAN B&W 7L48/60D
      • MAN B&W 7S35MC
      • MAN B&W 8L23/30
      • MAN B&W 8L27/38
      • MAN B&W 8L28/32
      • MAN B&W 8L32/40
      • MAN B&W 8L40/54
      • MAN B&W 9L58/64
      • MAN B&W 9L28/32H
      • MAN B&W 9L32/40
      • MAN B&W 9L40/54
      • MAN B&W V9V40/54
      • MIRRLEES BLACKSTONE 16KVMajorMKII
      • MIRRLEES BLACKSTONE ESL6MA
      • MIRRLEES BLACKSTONE K6MajorMKIII
      • MIRRLEES BLACKSTONE K8Major
      • MITSUBISHI 18KU30
      • MITSUBISHI MAN 14V40/45A
      • MITSUBISHI MAN V9V40-54
      • MITSUBISHI MHI16KU
      • NIIGATA 16V32CLX
      • NIIGATA 32CX
      • PIELSTICK 12PC2
      • PIELSTICK 12PC4
      • PIELSTICK 14VPC4
      • PIELSTICK 16PC2.5V
      • RUSTON 12RK270
      • RUSTON 6RKCM-H
      • SKL VDS26/20
      • SULZER 12ZAV40S
      • SULZER 12ZV40/48
      • SULZER 14ZAV40S
      • SULZER 16VZA40
      • SULZER 18ZAV40S
      • SULZER 6AL25/30
      • SULZER 6ZA40S
      • SULZER 8S20
      • SULZER 8ZAL40
      • SULZER 9ZA50S
      • SWD / WARTSILA 16VSW280
      • SWD / WARTSILA 6TM410
      • SWD / WARTSILA 8L280
      • SWD / WARTSILA 8TM410
      • SWD / WARTSILA 8TM620
      • WARTSILA 12V46
      • WARTSILA 16V46
      • WARTSILA 18V26
      • WARTSILA 18V32
      • WARTSILA 18V38
      • WARTSILA 18V46
      • WARTSILA 20V32
      • WARTSILA 20V50DF
      • WARTSILA 6L32
      • WARTSILA 6L46A
      • WARTSILA 6L46C
      • WARTSILA 9L46B
      • WARTSILA 9V32